בשורה לציבור העובדים: ההפרשות לפנסיה יגדלו ב- 1%

    איתי גדסי 1 Comment on בשורה לציבור העובדים: ההפרשות לפנסיה יגדלו ב- 1%
    ח"כ משה גפני צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום מו"מ דרמטי שכמעט התפוצץ ברגעים האחרונים, חתמו אחר הצהריים (ג') יו"ר ההסתדרות ונשיא הארגונים העסקיים על הסכם, לפיו שיעור ההפרשות לפנסיית החובה במשק יגדל באחוז אחד. השלבים האחרונים של המו"מ והחתימה על ההסכם נעשו בתיווכו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שהאיץ בצדדים להגיע להבנות הדדיות שיאפשרו את החתימה על ההסכם שמהווה בשורה של ממש עבור החוסכים לפנסיה, שבעקבות הגדלת ההפרשות שסך הצבירה שלו עד גיל הפרישה תגדל בשיעור של בין 5% ל- 6%. עפ"י ההסכם הפרשות המעסיק יוגדלו מ- 6% ל- 6.5% והפרשות העובד יגדלו מ- 5.5% ל- 6%. סך כל שיעור ההפרשות יעלה מ- 17.5% ל- 18.5%. הפעימה הראשונה תהיה ב- 1.7.16 אז שיעור ההפרשות יועלה ב- 0.5% ולאחר מכן הפעימה השנייה ב- 1.1.17 עם עלייה של 0.5% נוסף.

    לאחר שסיפק את האכסניה לשלבי המו"מ הסופיים ולאחר שהסכים להמתין שוב ושוב עד לחתימה הסופית במהלך היום, בעקבות חילוקי דעות של הרגעים האחרונים בין הצדדים ובין ההסתדרות, המעסיקים למנהלת אגף שוק ההון באוצר, דורית סלינגר, הביע גפני סיפוק רב מהחתימה על ההסכם. גפני: "מדובר בבשורה של ממש עבור העובדים שהחיסכון הפנסיוני שלהם יגדל משמעותית. זהו הסכם היסטורי וועדת הכספים תעשה כל שנדרש על-מנת להבטיח את מימושו המידי. הוועדה תמשיך ותקדם צעדים להבטחת העתיד הפנסיוני של אזרחי ישראל, שזהו אחד העניינים הכלכליים החשובים ביותר הן עבור האזרחים והן עבור איתנות המשק". גפני קרא ליו"ר ההסתדרות, לנשיא הארגונים העסקיים ולמנהלת אגף שוק ההון באוצר, "להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה על-מנת להגיע לפתרונות הטובים ביותר עבור אזרחי ישראל".

    ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שבאמצעות הצעת חוק שיזם להגדלת שיעור ההפרשות ב- 3% מ- 17.5% ל- 20.5% ושעליה חתמו 76 ח"כים אמר: "על הצעת החוק חתומים 76 חברי כנסת מכל הסיעות. כשיזמתי אותה, היה זה לאחר שהתברר לי ש- 1.2 מיליון איש במדינת ישראל, קרן הפנסיה שלהם הופכת אותם לעניים בעת הפרישה הצפויה. כשיש קרן פנסיה נמוכה אנחנו כמדינה חייבים להתערב על-מנת שהקרן הזו תצמח. אחרת אנשים מבוגרים יסיימו את חייהם בעוני. ההפרשות עד עכשיו היו 17.5% ולדעתי צריכות להיות 20.5% אבל הסכמתי להתפשר על 18.5% ואני מבין שיש מעסיקים שצריכים להתמודד עם זה. אבל זו רק תחילתה של דרך וחייבים להביא למצב שקרן הפנסיה תגדל עוד למען החוסכים".

    נשיא הארגונים העסקיים, שרגא ברוש: "אני שמח מאוד על הגדלת החיסכון הפנסיוני של העובדים, נעשה כאן דבר חשוב תוך הקפדה על האיזונים הנכונים על-מנת שלא לפגוע במשק. מצאנו את ועדת הכספים כבית נאמן ויו"ר ועדת הכספים גפני סייע בהגעה להסכם טוב. ועדת הכספים לא שבוייה בידי הממשלה ונשמעות בה דעות מכיוונים שונים, מקשיבים גם אם לא עושים כל מה שאתה מבקש. האיזונים החשובים נמצאים במשולש: ממשלה – מעסיקים – עובדים. לא כיפופי ידיים, אלא הבנת האחר וניסיון למצוא פתרון טוב, המשק גם כך בבעיות, כולנו רוצים שהמשק יצמח". ברוש הוגה גם לח"כ זוהר, שהסכים לא לקדם לעת עתה את הצעת החוק שלו הקובעת הגדלת הפרשות ב- 3%.

    יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "העלאת ההפרשות ל- 18.5% זה אירוע היסטורי, מייצרים רף חדש בצבירה לפנסיה – הגדלה של מעל 5%. המשמעות היא הגדלת הסכום הצבור לפנסיה של העובד באלפי שקלים. עשינו היום מהלך גדול לטובת העובדים, שיאפשר קיום בכבוד בזמן הפרישה לפנסיה. הכל תוך איזונים נכונים ודאגה גם למעסיקים. חשוב להמשיך לפעול במשולש הזה: ממשלה – מעסקים – עובדים בשיתוף פעולה להגעה לפתרונות טובים תוך הכרת האילוצים האחד של השני".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גפני דאג לגבות את זה בעדכון התקציב של מוסדות החינוך החרדיים??
      מאיפה אמורים לממן את זה המוסדות החרדיים מהמספרים הוירטואליים של נוהל תקצוב????????? ומי ידאג אחר כך לעמידה בתנאי הסף של איתנות פיננסית של משרד החינוך?